Vinícius Andrade Brei

  • Pós-doutorado: Harvard University, EUA (2018 – em andamento)
  • Doutorado, Marketing (2007): École des Hautes Études Commerciales (HEC), Paris;
    Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
  • Mestrado, Marketing (2001): Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
  • MBA, Finanças (1998): Instituto Brasileiro de Mercado de Capitais (IBMEC)
  • Graduação, Administração (1995): Universidade de Brasilia (UnB)

Principais áreas de interesse:

Teóricos:

  • Consumer behavior (Judgement and Decision Making)
  • Consumer/predictive analytics
  • Demand forecasting and market potential estimation
  • Market dynamics

Metodológicos:

  • Artificial Intelligence/ Machine Learning / Deep Learning
  • Behavior/demand prediction based on:
    • Secondary data (e.g., Census, IBGE/POF, Google Places, industry data, etc.)
    • Natural Language Processing (NLP) of social media data (e.g., Twitter)
    • Satellite imagery and demographics estimation
    • Forecasting e Spatial econometrics
    • Bayesian inference
  • Experimental design
  • Data Science and open-source tools

Currículo Lattes

CV in English

Sala: 444

Ramal: 3837

E-mail: brei@ufrgs.br

Grupo de pesquisa:
GPMC – Grupo de Pesquisas sobre Marketing e Consumo