Vinícius Andrade Brei

Posições atuais:
Formação:
  • 2019. Pós-doutorado: Psicologia/Machine Learning na Harvard University, EUA.
  • 2007. Doutorado: Sciences de Gestion na École des Hautes Études Commerciales (HEC), França; Marketing, UFRGS.
  • 2001. Mestrado: Marketing na UFRGS, com período como Visiting Scholar na Case Western Reserve University, EUA.
  • 1998. MBA: Instituto Brasileiro de Mercado de Capitais (IBMEC)
  • 1995. Graduação: Administração, Universidade de Brasilia (UnB).

Principais áreas de interesse:

Teóricos:

  • Consumer behavior (Judgement and Decision Making)
  • Consumer/predictive analytics
  • Demand forecasting and market potential estimation
  • Market dynamics

Metodológicos:

  • Artificial Intelligence/ Machine Learning / Deep Learning
  • Behavior/demand prediction based on:
    • Secondary data (e.g., Census, IBGE/POF, Google Places, industry data, etc.)
    • Natural Language Processing (NLP) of social media data (e.g., Twitter)
    • Satellite imagery and demographics estimation
    • Forecasting e Spatial econometrics
    • Bayesian inference
  • Experimental design
  • Data Science and open-source tools

Currículo Lattes

CV in English

Sala: 444

Ramal: 3837

E-mail: brei@ufrgs.br

Grupo de pesquisa:
GPMC – Grupo de Pesquisas sobre Marketing e Consumo